FAQ

Veel gestelde vragen

Via onze webshop kan je heel gemakkelijk een dienst naar keuze inboeken. Je klikt op de boekingsbutton op de desbetreffende productpagina en je kan dan meteen een afspraak vastleggen op een dag naar keuze. Let op: de uren die je kan kiezen zijn slechts richturen. Het kan dus zijn dat we de daadwerkelijke keuring op een ander moment van de dag moeten inplannen. Je krijgt daar sowieso ruim op tijd een bevestigingsmail van met het juiste uur.

We bezorgen jou achteraf via mail een factuur dat dan binnen een betaaltermijn van 30 dagen betaald moet worden.

Dat is vervelend, dat beseffen we zeker en vast… Uiteraard proberen onze keurders op tijd bij jou te zijn, maar het kan altijd zijn dat er door omstandigheden vertraging optreedt. Je kan ons altijd een belletje geven om even te polsen wat er aan de hand is.

Weet ook dat het uur dat je gekozen hebt bij het boeken, vaak nog wijzigt. Je krijgt achteraf een bevestiging van het uiteindelijke uur en daar proberen we zeker naar te streven dit aan te houden.

Goede vraag! 😊 We begrijpen dat hier wat onduidelijkheid over bestaat. Neen, we zijn partners. Dit wilt zeggen dat wij met hen samenwerken voor diensten die we zelf niet uitvoeren. We werken met ELECTROTEST samen voor de elektrische keuringen. Je kan deze keuring gewoon inboeken via onze webshop en wij sturen de vraag dan door naar onze partner.

De termijn tussen de keuring en het ontvangen van jouw certificaat is vrij variabel. Dit hangt meestal heel sterk af van de drukte op dat moment. We rekenen op een maximale verwerktijd van 10 werkdagen, maar vaak is dit korter.

Heb je toch heel dringend jouw certificaat nodig? Speel dan op safe en boek onze nieuwe dienst ‘EPC 24u’. Hier kunnen we garanderen dat we jouw EPC certificaat de dag zelf nog opleveren en vaak zelfs nog ter plaatste. Jij kan dan live meevolgen wat er ingegeven wordt in de EPC software, qua transparantie kan dit tellen. 😊 We genereren dan ook meteen ter plaatse jouw certificaat en delen jou het label mee. Lees hier meer over deze dienst.

Hier zijn wij sterk afhankelijk van de oplevertermijn van de labo’s. Ook hier rekenen we met een oplevertermijn van 10 werkdagen.

Waarom zouden we er niet mee werken? 😉 Maar even serieus: door te werken met een klantenportaal houden we alles overzichtelijk. Er is minder mailverkeer nodig en ook minder kans op foutjes. Alles wordt ook mooi verzameld onder jouw dossier en dat maakt dat elke collega gemakkelijk alle informatie die nodig is, kan terugvinden. Wij zijn alvast fan!

Als je met ons in zee gaat, dan is dit inderdaad wel een vereiste… Moest de werking niet helemaal duidelijk zijn, dan staan we zeker klaar om jou wegwijs te maken. We zijn er vrij zeker van dat jij ook snel fan zult zijn van deze werking. 😉

Heel graag zelfs! Meer nog: we geven de voorkeur aan even te videobellen met jou. Dit is niet alleen efficiënt in tijd, maar ook beter voor het milieu 😉. Uiteraard kan je ook gewoon face-to-face met ons afspreken, geen enkel probleem!

Via onze shop kan je enkel diensten bestellen waar een eenmalig bezoek van toepassing is. Voor EPB verslaggeving werken we op projectbasis, want een EPB dossier kan over een termijn van 5 jaar lopen. Een EPB dossier is ook maatwerk, dus we gaan hier steeds een offerte voor opmaken die jij dan kan goedkeuren. Een offerte kan je hier aanvragen.

We begrijpen dat die mailtjes wel eens op jouw zenuwen kunnen werken. Het is zo dat deze geautomatiseerd zijn en om de zoveel tijd uitgestuurd worden, om jou eraan te helpen herinneren dat jouw dossier nog niet volledig is. We hebben in het verleden namelijk gemerkt dat mensen hun EPB dossier wel eens uit het oog durven verliezen, waardoor wij niet verder kunnen. Dit heeft vaak als gevolg dat een dossier niet opgeleverd kan worden, met dan ook weer als gevolg dat jij niet in orde bent. Niet in orde zijn, staat vaak gelijk aan boetes. Of je loopt voordelen mis (bijvoorbeeld korting op of kwijtschelding van grondlasten).

Daarom hebben we besloten van onze trouwe robot aan het werk te zetten en jullie even vriendelijk op de schouder te tikken om niet te vergeten jouw dossier mee op te volgen en ons van de nodige info te voorzien. 😉

Aangezien een offerte niet bewijst dat je het materiaal daadwerkelijk hebt aangekocht, kunnen we dat spijtig genoeg niet als geldig bewijs zien… We mogen dus enkel facturen als geldig stavingsbewijs aannemen.

Sorry… Weer noppes… Je moet weten dat ook wij onderhevig zijn aan strenge controles. Wanneer wij jou op je woord geloven (en dat willen we echt wel hoor!), dan nog kunnen wij zelf het risico niet nemen. Als wij dan voor jouw dossier/certificaat een controle krijgen van het VEKA, dan draaien wij op voor fraude en hebben wij een boete aan ons been. We hopen dus dat je kunt begrijpen waarom wij ‘de strenge’ moeten zijn in dit verhaal.

Heb je een andere vraag?

Vul een geldig e-mailadres in.
Fill out this field